Çocuğumu Nasıl Korurum? – Tacizden Sonra Ruh Sağlığı

“Çocuğuma şimdi nasıl yardım edebilirim?”

Ebeveyn olarak çocuğunuza nasıl yardım edebileceğinizi kara kara düşünüyor olabilirsiniz. Kendinize destek ve yardım bulmanız çocuğunuzun yanında olmak için ihtiyacınız olan gücü bulmanızı sağlayabilir. Yapabileceğiniz en önemli şey çocuğunuzu yargılamamak ve olanlar için onu suçlamamaktır.

Aile doktorunuz veya çocuk doktorunuz sizi bölgenizde bulunan ve yardım sağlayabilecek yerel kurumlara yönlendirebilirler. Ayrıca sitemizden bağlantı verilen diğer kurumlardan da yardım almayı deneyebilirsiniz.

“Çocuğumun terapiye ihtiyacı var mı?”

Çocuğunuzun yaşadığı psikolojik travmanın derecesi ne kadar uzun bir süre boyunca cinsel tacize uğradıkları, tacizcileriyle ilişkilerinin yakınlığı ve de durumu açıkladıklarında onlara inanılıp inanılmadığı ile bağlantılıdır.

Doğru psikolojik desteği alamayan çocuklar yetişkinliklerine kadar uzanan ruhsal bozuklukluklar barındırabilirler. Cinsel taciz çocuklara duygusal ve ruhsal olarak zarar verir.  Şiddete yönelebilirler veya içlerine kapanabilirler. Bazı durumlarda kendilerine fiziksel zarar vermeye başlar veya intihar eyilimi gösterebilirler. Fakat doğru yardım ve destekle çocuklar bu ruhsal bunalımdan kurtulabilirler.

Çocukların ruhsal sağlıklarına çabuk kavuşmalarında en önemli unsurun onlara inanan ve devamlı olarak kendilerini destekleyen bir ebeveynin varlığı olduğu bilinmektedir. Cinsel tacize uğrayan çocuklar için mevcut terapi ve sosyal hizmetler ülkemizin bölgelerine göre değişmektedir. Eğer uzman terapi hizmeti mevcut değilse başka tip sosyal hizmetlerden faydalanabilirsiniz.

Unutmayın ki çocuğunuz terapiye başlasa bile sizin göreceğiniz şekilde ilerleme kaydetmesi aylar sürebilir. Yine de konu hakkında sizinle konuşmak istemeyebilirler. Onları konuşmaya zorlamayın, fakat konuşmak istedikleri zaman dinlemeye ve duygusal destek vermeye hazır olun.

“Etraftaki insanlara ne söylemeliyim?”

Diğer çocuklarınız veya aile fertleri neler olup bittiğini öğrenmek isteyebilir. Onlara ne söyleyeceğinizi ailenizle ilişkilerinin yakınlığına ve olgunluk seviyelerine bağlı olarak karar vermelisiniz. Durumu başkasından duymak yerine sizden öğrenmeyi tercih edeceklerdir.

Tacizin farkına vararak, durdurarak ve çocuğunuza doğru yardım ve desteği sağlayarak onların büyüdüklerinde sağlıklı ve mutlu ilişkiler kurmasına katkıda bulunabilirsiniz. Çocuğunuzla konuşarak neler hissettiğini ve ailenin diğer fertlerine neler söylenmesini isteyip istemediğini sormalısınız. Önceden bir psikologdan yardım almayı faydalı bulabilirsiniz.

Terapiye başlamak ve hayata devam etmek gerçekten de zor oluyor. Annem ve babam bana çok destek oldular. Beni seanslara götürüp getirdiler. Bana sarılmak için orada olduklarını ama beni sorularla yormayacaklarını bilmek benim için çok özel ve güven vericiydi − Tacize uğrayan bir genç kız

Bazen insanlar olaylar hakkında veya sizin durum karşısında yaptıklarınız konusunda yargılayıcı olabilirler. Bazıları ne söyleyeceklerini bilemez ve sizi üzmekten kaçınabilirler. Bazı aile fertleri sizi eleştirebilir. Eğer böyle bir tepki ile karşılaşırsanız hatırlayınız ki tacizi ihbar ederek doğru şeyi yaptınız. En önemli şey başkalarının ne düşündüğü değil, çocuğunuzu koruyabilmenizdir.

Kızım şimdi çok daha mutlu ve kendine güveni var. Bir çok yeni arkadaş edindi ve okula gitmeyi seviyor. Yeniden küçüklüğünde olduğu gibi bir insan olmaya başladı. Çok yavaşça da olsa bana söylemediği bir sorun olduğuna dair belirtiler yok olmaya başladı. – Kızı tacize uğrayan bir anne

“Çocuğum ileride çocukları taciz eder mi?”

Aileler tacize uğrayan çocukların büyüdüklerinde kendilerinin de çocuklara cinsel tacize meğilli olacağından endişe duyarlar. Fakat tacize uğrayanlar çoğunlukla kendileri tacizci olmazlar.

Yorum yaz